lördag, januari 13, 2007

Julen 2006

Så var julen över! Idag plockade vi undan julgranen och mindes tillbaka till Julaftonen, som var lika snölös som resten av denna vinter men det hindrade inte Tomten, som precis som alla andra år hittade till oss på natten. Han åt upp hela gröt-tallriken och lämnade två fina klappar i Eriks Julstrumpa. Glädjen var stor när Erik hittade en Tamagoutchi i ena paketet och en fin skjorta i det andra. Strax därpå anlände Mommo, Öja & Jari på Julaftonsfrukost och resten av Tomtegröten slank ner i våra magar och smakade mumsigt!

Efter en supergod Julmiddag hos Mommo & Öja, knackade det äääntligen på dörren... Erik som hela tiden varit väldigt övertygad om att det är morbror som är Tomten, blev ganska förvånad när Tomten klev in genom dörren och strax därefter klev även morbror in... =) Många klappar blev det som vanligt, så gott som allt på önskelistan! Nöjda och glada åkte vi hem sent och Erik sov gott och länge i sina nya Pokemon-sängkläder!

Nyår firade Erik hos pappa och Fia. På dagen åktes det kälke (det verkar finnas snö i Stöde) och på kvällen var det nyårsmiddag med Fias föräldrar och senare så klart var det laddat med raketer och grejor! Synd bara att raketerna inte räcker så himla länge, sa Erik. =) Men nöjd och glad kom han hem till mamma på på onsdagen!

Annars just nu: Längtan tillbaka till skolan och kompisarna är stor!

Inga kommentarer: