onsdag, mars 28, 2007

Pimpeltävling!

I söndags packade vi ihop en ryggsäck med fika och åkte ut till Sidsjön där det var en pimpeltävling. Tillsammans med Mona, Sandra, Anna, Nisse, Matilda, Jocke, Lotta och Leopold satt vi i gassande sol och pimplade! Värmen och vädret var otroligt! Hundratals folk hade kommit dit för att sitta i solstolarna, pimpla och lyssna på Radio Guld och umgås!

Tyvärr var det lite dåligt med fisk.
Nisse blev av med en stor fisk som smet halvvägs upp ur hålet, han dök efter med hela armen ner i hålet, men det resulterade endast i en blöt tröja och fiskbett i tummen. =) Matilda däremot pimplade upp en redig fisk och kom fyra i barnklassen och fick en iPod som pris! Grattis!

Erik och Saga tröttnade rätt fort och sprang upp i slalombacken och åkte stjärtkana upp och ner bra stund. Sedan blev det fika med varm korv och bröd och en massa festis! Annelie och Stefan kom med lilla Lovisa lite senare och även Tobbe dök upp i fin fiskekavaj! Det var verkligen en skön dag ute på isen, massor med pimplare, massor med sol och massor med sektisar!



Efter tävlingen for vi till Jari och Kristine för lite middag. Det blev en trevlig stund i deras nya lägenhet (som är väldigt randig) och vi åt massor med god mat! De har flyttat till Korsta och håller på som bäst att köpa nya möbler och renovera lägenheten. I alla rum finns det randiga tapeter, både på höjden och på tvären, så det blir till att tapetsera i varje rum! =) Erik gick ut på gården också och hittade genast ett par kompisar som han lekte med, tur han inte är blyg av sig! =)


Annars just nu: Påsklovet står inför dörren...
ser framemot fem lediga och förhoppningsvis soliga dagar!

Sportlov!

Ja då har det varit Sportlov! Jag tog ledigt torsdag/fredag från jobbet så att vi fick vara lite lediga och ha Sportlov. På torsdagen for vi till Alnö-badet, det var fullt med ungar och det fanns en superstor uppblåst "Gladiatorerna-bana" i vattnet. Det var jättekul tyckte Erik som sprang genom den flera gånger. Den avslutade med en stor rutchkana, full fart ner till vattnet. Det märktes att lite mer simträning inte skulle skada... Erik har svårt att få till benen vid grodsim. Nåja, får väl simma lite oftare och träna på det. Skön långhelg var det i alla fall och på måndagen längtade Erik till skolan igen! =)

Annars så var det fullt fart på den nya fyrhjulingen som Erik fått av pappa. En riktig fyrhjuling! Enligt egen utsago kör Erik med full gas och roligt är det! Tur att hjälmen är på! =)

Annars just nu: Semesterplanering...