Vinst med 6-4, det blev resultatet när Erik spelade sin allra första fotbollsmatch och Kuben IF mötte IFK Sundsvall på hemmaplan!
Killarna spelade en match på 2 x 15 minuter och Erik började i mål i första halvleken. Många fina räddningar blev det och endast en boll hamnade i nätet.
Andra halvleken var Erik utespelare och var såååå nära att göra ett mål! Fantastiskt fint spel av killarna, på plan var det fyra mot fyra + målvakterna och så bytte man spelare varje tredje minut. Avbytarna ropade Kuben-ramsor och hejade fram de som spelade och vi vuxna ropade och klappade händer som om det var Sverige-Rumänien 1994. =) Och superroligt var det, tyckte alla killarna! 
Efteråt tackades det för matchen, lagen tog varandra i hand och sedan fick alla en valförtjänt glass! Nu ser vi framemot höstträningen som börjar i augusti, fortfarande utomhus och Ånäscupen som går av stapeln den 25 augusti. Efter det ser vi framemot Kubendagen den 1/9 då killarna spelar ny match mot IFK Sundsvall. Se till att vara på plats och heja på våra duktiga killar! =)
Just nu: Snart börjar sommarlovet på rikigt! 1/7 till 7/8 fritidsfritt!
onsdag, juni 20, 2007
6-4!!!
söndag, juni 17, 2007
Sköna sommardagar!
I fredags for Erik och Saga till Mummis och Öjas stuga för att sova över där. På lördagen kom jag och Mona dit för att sola och bada lite.
Vattnet visade sig inte alls vara lika varmt som förra helgen den 9/6 då mätaren visade 22 grader och både jag och Mona kastade av oss vinterpälsarna. Nu var det bara 17 grader i vattnet så barnen fick bada istället. =) Senare tog vi en liten båttur till sandstranden mittemot. Barnen ville ro, men det var lite svårt med takten, så vi snurrade mest runt runt så mamman fick ta elmotorn och köra med den istället.
På söndagen bestämde vi oss för att åka till Kubenbadet på förmiddagen. William och Anthon följde med oss, vi packade bilen och hämtade Mona och satte oss i våra solstolar för att titta på ungarna som genast hoppade i vattnet. De klev upp korta stunder för att dricka och äta lite, annars så var det bara vattnet som gällde. Det har varit en skön helg med två soliga, sköna dagar, fast lite mer värme hade inte skadat! =)
Just nu: Väntar en fotbollsmatch mot IFK Sundvall på onsdag!
Skolavslutning!

Dags för den allra förtsa skolavslutningen! Torsdagen den 7 juni kl. 09.00 var det dags för Eriks skolavslutning. Vi for till Skönsmos kyrka tillsammas med Suzzie, Örjan och Saga. Mormor kunde inte komma trots allt för hon har ju lyckats bryta benet. Våra små var så fina! Både prästen och rektorn för skolan höll ett tal sedan var det dags för barnen att sjunga. Det var många inövade sånger och det lät så himla fint, så man blev nästan lite tårögd... =) Barnen klarade allt jättefint tillsammans med musikläraren och efteråt samlades förskoleklassen på gräsmattan och tackade Annelie och Lollo för det gågna året. Erik kramade båda två och önskade glad sommar, trots att det snart skulle ses på fritids i alla fall. =)
Efter kyrkan träffade vi Anna, Nisse och Kalle som var på in i kyrkan för att titta på Mys och Matildas avslutning. Vi for vidare till Suzzie, Örjan och Saga för att äta lite blåbärstårta och fira våra duktiga ungar tillsammans med Sagas mormor och Bosse. Och snart kom även Linda, Mattias och Tilde från deras skolavslutning och vi fick smaka på en god jordgubbstårta också! Vädret var klarblå himmel med stekhet sol, så det var bara att blåsa upp poolen och kasta i barnen i vattnet. Det badades länge och väl och vi avslutade dagen med att grilla goda hamburgare. MUMS!
7 år!
Så var den äntligen här den stora födelsedagen! På fredagmorgon blev det paketöppning innan skolan och på kvällen firades det hos pappa. Erik fick ett eget fiskespö och ett par nya gummistövlar av pappa och Fia, perfekt till sommaren!
Det stora kalaset firades på söndagen. Erik bjöd in 15 kompisar och jag bjöd in alla vuxna också samtidigt. Helena och Tuva kom liksom gudmor Elena, Tommy och Engla. Marris och Sebbe kom också, det var jättekul! Jag hade också hyrt in två partytanter Mona och Sandra som höll i alla lekarna. =) Vi hade lånat vår festlokal och hade tur med vädret så kalaset kunde firas utomhus. Först på programmet var Motorcykel-stafett då man skulle ta på sig en mössa och halsduk och köra motorcykel med en galge. Sedan var det säckhoppning och vi avslutade lekarna med en storkastrull med makaronsörja där man skulle känna vad som var gömt i botten. Sedan fikade vi glass, kakor och saft ute i solen innan det blev dags för fiskedamm. Det var ett lyckat kalas, Erik var supernöjd!
Lite senare kom Mummi, Öja, Jari och Christine med presenter och även gudmor Helen kom lite senare och firade 7-åringen! Erik fick bl a en stor radiosryrd motorbåt, Foppa-tofflor och skolblock och klistermärken, så att han kan börja öva att skriva! Han började direkt och ritade och skrev flitigt i blocket. =) Det var som alltid svårt att förstå att tiden bara springer iväg och att Erik redan är sju år... till hösten blir han en etta-gluttare! Min lilla kille! =)
Just nu: Längtan efter sommarlov är stor! Må det bli varmt och soligt badväder!
tisdag, april 10, 2007
Glad Påsk!

Vi har haft en riktigt skön påsk! Förutom att vädret kanske inte varit det bästa. På skärtorsdagen var det storm ute och Erik for med Mummi och Öja till stugan. Det var första besöket i år. Det fanns inet så mycket snö kvar, fast isen var blank och fin fortfarande. På fredagen kom Jari och Kristin på besök. Det grillades oxfilé, Erik letade efter påskägg (och hittade en massa) och han målade även ett till mamma också!
På lördagen bar det hemöver igen, det var skoj att träffa kompisarna på gården igen. Det har flyttat två nya killar till vår trapp, William och Anthon heter dom. Söndag och måndag och var också lugna dagar hemmavid, dock började vädret bli bättre och Erik hann med en hel del cykling.
Fast inte på denna fyrhjulingen som finns här på bild, den står hos pappa i Stöde som tur är! =) Det har varit skönt med lov, Erik längtade inte tillbaka till skolan denna gång. Välbehövligt lov var det i alla fall, nu längtar vi till maj och framförallt till den 18:e, då det stundar 7-års kalas! Vi funderar på att hyra festloklen här bredvid för att få riktigt med plats för att ställa till med jordens kalas! Ett par inlines står högt på önskelistan i alla fall... suck säger jag. =)
Annars just nu: Snart börjar utomhusträningen på Kuben! Skoj!
onsdag, mars 28, 2007
Pimpeltävling!
I söndags packade vi ihop en ryggsäck med fika och åkte ut till Sidsjön där det var en pimpeltävling.
Tillsammans med Mona, Sandra, Anna, Nisse, Matilda, Jocke, Lotta och Leopold satt vi i gassande sol och pimplade! Värmen och vädret var otroligt! Hundratals folk hade kommit dit för att sitta i solstolarna, pimpla och lyssna på Radio Guld och umgås!
Tyvärr var det lite dåligt med fisk.
Nisse blev av med en stor fisk som smet halvvägs upp ur hålet, han dök efter med hela armen ner i hålet, men det resulterade endast i en blöt tröja och fiskbett i tummen. =) Matilda däremot pimplade upp en redig fisk och kom fyra i barnklassen och fick en iPod som pris! Grattis!
Erik och Saga tröttnade rätt fort och sprang upp i slalombacken och åkte stjärtkana upp och ner bra stund. Sedan blev det fika med varm korv och bröd och en massa festis! Annelie och Stefan kom med lilla Lovisa lite senare och även Tobbe dök upp i fin fiskekavaj! Det var verkligen en skön dag ute på isen, massor med pimplare, massor med sol och massor med sektisar!
Efter tävlingen for vi till Jari och Kristine för lite middag. Det blev en trevlig stund i deras nya lägenhet (som är väldigt randig) och vi åt massor med god mat! De har flyttat till Korsta och håller på som bäst att köpa nya möbler och renovera lägenheten. I alla rum finns det randiga tapeter, både på höjden och på tvären, så det blir till att tapetsera i varje rum! =) Erik gick ut på gården också och hittade genast ett par kompisar som han lekte med, tur han inte är blyg av sig! =)
Annars just nu: Påsklovet står inför dörren...
ser framemot fem lediga och förhoppningsvis soliga dagar!
Sportlov!

Ja då har det varit Sportlov! Jag tog ledigt torsdag/fredag från jobbet så att vi fick vara lite lediga och ha Sportlov. På torsdagen for vi till Alnö-badet, det var fullt med ungar och det fanns en superstor uppblåst "Gladiatorerna-bana" i vattnet. Det var jättekul tyckte Erik som sprang genom den flera gånger. Den avslutade med en stor rutchkana, full fart ner till vattnet. Det märktes att lite mer simträning inte skulle skada... Erik har svårt att få till benen vid grodsim. Nåja, får väl simma lite oftare och träna på det. Skön långhelg var det i alla fall och på måndagen längtade Erik till skolan igen! =)
Annars så var det fullt fart på den nya fyrhjulingen som Erik fått av pappa. En riktig fyrhjuling! Enligt egen utsago kör Erik med full gas och roligt är det! Tur att hjälmen är på! =)
Annars just nu: Semesterplanering...
