onsdag, juni 20, 2007

6-4!!!

Vinst med 6-4, det blev resultatet när Erik spelade sin allra första fotbollsmatch och Kuben IF mötte IFK Sundsvall på hemmaplan! Killarna spelade en match på 2 x 15 minuter och Erik började i mål i första halvleken. Många fina räddningar blev det och endast en boll hamnade i nätet.

Andra halvleken var Erik utespelare och var såååå nära att göra ett mål! Fantastiskt fint spel av killarna, på plan var det fyra mot fyra + målvakterna och så bytte man spelare varje tredje minut. Avbytarna ropade Kuben-ramsor och hejade fram de som spelade och vi vuxna ropade och klappade händer som om det var Sverige-Rumänien 1994. =) Och superroligt var det, tyckte alla killarna!

Efteråt tackades det för matchen, lagen tog varandra i hand och sedan fick alla en valförtjänt glass! Nu ser vi framemot höstträningen som börjar i augusti, fortfarande utomhus och Ånäscupen som går av stapeln den 25 augusti. Efter det ser vi framemot Kubendagen den 1/9 då killarna spelar ny match mot IFK Sundsvall. Se till att vara på plats och heja på våra duktiga killar! =)

Just nu: Snart börjar sommarlovet på rikigt! 1/7 till 7/8 fritidsfritt!

söndag, juni 17, 2007

Sköna sommardagar!

I fredags for Erik och Saga till Mummis och Öjas stuga för att sova över där. På lördagen kom jag och Mona dit för att sola och bada lite. Vattnet visade sig inte alls vara lika varmt som förra helgen den 9/6 då mätaren visade 22 grader och både jag och Mona kastade av oss vinterpälsarna. Nu var det bara 17 grader i vattnet så barnen fick bada istället. =) Senare tog vi en liten båttur till sandstranden mittemot. Barnen ville ro, men det var lite svårt med takten, så vi snurrade mest runt runt så mamman fick ta elmotorn och köra med den istället.

På söndagen bestämde vi oss för att åka till Kubenbadet på förmiddagen. William och Anthon följde med oss, vi packade bilen och hämtade Mona och satte oss i våra solstolar för att titta på ungarna som genast hoppade i vattnet. De klev upp korta stunder för att dricka och äta lite, annars så var det bara vattnet som gällde. Det har varit en skön helg med två soliga, sköna dagar, fast lite mer värme hade inte skadat! =)

Just nu: Väntar en fotbollsmatch mot IFK Sundvall på onsdag!

Skolavslutning!


Dags för den allra förtsa skolavslutningen! Torsdagen den 7 juni kl. 09.00 var det dags för Eriks skolavslutning. Vi for till Skönsmos kyrka tillsammas med Suzzie, Örjan och Saga. Mormor kunde inte komma trots allt för hon har ju lyckats bryta benet. Våra små var så fina! Både prästen och rektorn för skolan höll ett tal sedan var det dags för barnen att sjunga. Det var många inövade sånger och det lät så himla fint, så man blev nästan lite tårögd... =) Barnen klarade allt jättefint tillsammans med musikläraren och efteråt samlades förskoleklassen på gräsmattan och tackade Annelie och Lollo för det gågna året. Erik kramade båda två och önskade glad sommar, trots att det snart skulle ses på fritids i alla fall. =)

Efter kyrkan träffade vi Anna, Nisse och Kalle som var på in i kyrkan för att titta på Mys och Matildas avslutning. Vi for vidare till Suzzie, Örjan och Saga för att äta lite blåbärstårta och fira våra duktiga ungar tillsammans med Sagas mormor och Bosse. Och snart kom även Linda, Mattias och Tilde från deras skolavslutning och vi fick smaka på en god jordgubbstårta också! Vädret var klarblå himmel med stekhet sol, så det var bara att blåsa upp poolen och kasta i barnen i vattnet. Det badades länge och väl och vi avslutade dagen med att grilla goda hamburgare. MUMS!

7 år!

Så var den äntligen här den stora födelsedagen! På fredagmorgon blev det paketöppning innan skolan och på kvällen firades det hos pappa. Erik fick ett eget fiskespö och ett par nya gummistövlar av pappa och Fia, perfekt till sommaren!

Det stora kalaset firades på söndagen. Erik bjöd in 15 kompisar och jag bjöd in alla vuxna också samtidigt. Helena och Tuva kom liksom gudmor Elena, Tommy och Engla. Marris och Sebbe kom också, det var jättekul! Jag hade också hyrt in två partytanter Mona och Sandra som höll i alla lekarna. =) Vi hade lånat vår festlokal och hade tur med vädret så kalaset kunde firas utomhus. Först på programmet var Motorcykel-stafett då man skulle ta på sig en mössa och halsduk och köra motorcykel med en galge. Sedan var det säckhoppning och vi avslutade lekarna med en storkastrull med makaronsörja där man skulle känna vad som var gömt i botten. Sedan fikade vi glass, kakor och saft ute i solen innan det blev dags för fiskedamm. Det var ett lyckat kalas, Erik var supernöjd!

Lite senare kom Mummi, Öja, Jari och Christine med presenter och även gudmor Helen kom lite senare och firade 7-åringen! Erik fick bl a en stor radiosryrd motorbåt, Foppa-tofflor och skolblock och klistermärken, så att han kan börja öva att skriva! Han började direkt och ritade och skrev flitigt i blocket. =) Det var som alltid svårt att förstå att tiden bara springer iväg och att Erik redan är sju år... till hösten blir han en etta-gluttare! Min lilla kille! =)

Just nu: Längtan efter sommarlov är stor! Må det bli varmt och soligt badväder!