Veckorna flyger iväg, snart är det dags för sportlov! Funderar på att ta några dagars semester under sportlovsveckan, så Erik och jag kan hitta på något kul, kanske åka iväg till Sidsjön för lite pulkaåkning och så lite badning den andra dagen.
Vädret får dock gärna bli liiite varmare, just nu är det rätt kallt sisådär -15 grader. Jag skulle gärna föredra -5 grader istället... Skulle vara mycket roligare att hitta på saker då.
Erik har avverkat ytterligare en träning med Kuben och intresset verkar hålla i sig. De nya benskydden och strumporna funkade perfekt och Öja köpte en innebandy-klubba till Erik i veckan och det var ju stor lycka att få testa den på träning! Jag har tagit promenader medan Erik tränar, man får passa på! =)
I tisdags var det Lilla Vasaloppet i schemat för Erik. Det var skoj, medalj, saft och varm nyponsoppa fick alla barnen efter loppet. På fredag är det dags igen, denna gång på Stockviks Skidstadion. Så det har varit väldigt sportigt denna vecka!
Annars just nu: Vi funderar på att byta rum med varandra!
söndag, februari 18, 2007
Snart Sportlov!
måndag, februari 05, 2007
Äntligen fotboll!
Förra tisdagen var det äntligen dags! Säsongstart för fotbollen! Erik har tjatat länge nu att han vill börja spela fotboll i Kuben och nu var det äntligen dags att köra igång. Trevlig överraskning fick vi också när vi insåg att det var Christians mamma som var ledare för denna grupp. Erik och Christian har inte setts sen dagis och nu var de otroligt glada över att se varandra. Så nästa på köplistan är benskydd, nya shorts och en innebandyklubba. För det spelas nämligen också på träningarna. Varje tisdag kl 18-19 håller träningen på. Mamman får väl passa på att ta nyttiga promenader under tiden! =) Hoppas att Erik orkar fortsätta med detta, det vore kul och nyttigt för honom att ha en sport att utöva!
I helgen var Erik hos sin pappa och de hälsade på farfar Kalle. En tur med skotern i skogen fick Erik vara med om, det var superkul och fort gick det! Till helgen blir det en tur till Mommos och Öjas stuga, där vi ska fira Mommo som fyller år på torsdag. Det ska bli kul, det blir nog några åk med snowracern skulle jag tro!
Och förresten... vi har köpt en ny digitalkamera, då blir det nog roligare bilder här också!
Annars just nu: Hoppas vi att de inte stoppar in en småbarns-avdelning till Eriks skola, samtidigt som de minskar personal med 1,5 lärare. Varför måste politiker alltid sparar pengar på barnens bekostnad???
