Hmmm... ja där fick man när man tvivlade på att snön skulle ligga kvar... Nu har det bokstavligen stormat och snön har bara vräkt ner =) Erik och Saga gick ut förra söndagen och blev nästan bortblåsta med sina stjärtlappar. Men det hindrade inte dem ändå, det snöade ju trots allt! Det blev en rolig stund ute, de byggde snöfort och annat kul en stund innan vi for på middag hos mormor då vi skulle träffa morbrors tjej Christine för första gången. Erik hade bestämt sig för att han var blyg, så det tog ett tag innan han tordes titta fram och prata med Christine. Men sen så gick det ju bra! Erik som alltid är så himla blyg... not. =) Det var en trevlig middag, hoppas det blir fler framöver!I veckan har Erik både haft simskola och åkt skridskor på skolan. Simskolan var nu sista gången och Eriks lärare Lollo berättade att Erik hade varit jätteduktig och hade till och med crawlat i bassängen! I fredags var det äntligen dags att snöra på skridskorna på gympan och åka en sväng! Det var skoj tyckte Erik men vilopauser behövdes också. =)
Och nu när det äntligen finns snö, så har Erik fått en ny snowracer, vi ska hämta den på måndag hos mommo och Öja. Det ska bli en rolig överraskning till Erik!
Annars just nu: Hos pappa och gör en helt egen silverring!
söndag, januari 14, 2007
Mer snö...
lördag, januari 13, 2007
Äntligen snö & bio!
Inatt har det äntligen snöat!! Efter en snölös och tråkig vinter vaknade vi äntligen till vitt snötäcke! Dock var det bara några centimeter och med tanke plus-graderna lär den inte ligga kvar länge men några pulka-åk hann Erik med idag i alla fall. Helt sjukt att tänka på att Erik tog ut cykeln för nån vecka sedan, cykla i december... snacka om klimatet verkligen håller på att ändra sig. =(
Senare på eftermiddagen åkte vi på bio, vi fick ju båda biobiljetter i julklapp av Tuva med familj. Vi såg Boog & Elliot, som handlade om en tam grizzlybjörn och hans hjort-kompis Elliot. Det är fortafarande liiite långt att sitta och titta på en film i en och halv timme, lite myror i brallan var det, men vi satt kvar hela filmen i alla fall. Efter bion for vi till Tuva och lämnade en Barbapapa-film till henne. Hon verkar gilla Barba för tillfället! =) Erik, Tuva och Håkan hann med att köra lite radiostyrd bil innan vi styrde den riktiga bilen hemåt och för lite middag.
På tal om middag ska vi till mormor på middag imorgon och då får vi träffa morbror Jaris nya tjej Christine för första gången. Erik har en del frågor, bl a vem som frågade om lov när de blev tillsammans... =) Mer om de frågorna och framförallt svaren imorgon!
Annars just nu: Nya framtänder, Transformers, Bolibompa
Julen 2006
Så var julen över! Idag plockade vi undan julgranen och mindes tillbaka till Julaftonen, som var lika snölös som resten av denna vinter men det hindrade inte Tomten, som precis som alla andra år hittade till oss på natten. Han åt upp hela gröt-tallriken och lämnade två fina klappar i Eriks Julstrumpa. Glädjen var stor när Erik hittade en Tamagoutchi i ena paketet och en fin skjorta i det andra. Strax därpå anlände Mommo, Öja & Jari på Julaftonsfrukost och resten av Tomtegröten slank ner i våra magar och smakade mumsigt!
Efter en supergod Julmiddag hos Mommo & Öja, knackade det äääntligen på dörren... Erik som hela tiden varit väldigt övertygad om att det är morbror som är Tomten, blev ganska förvånad när Tomten klev in genom dörren och strax därefter klev även morbror in... =) Många klappar blev det som vanligt, så gott som allt på önskelistan! Nöjda och glada åkte vi hem sent och Erik sov gott och länge i sina nya Pokemon-sängkläder!
Nyår firade Erik hos pappa och Fia. På dagen åktes det kälke (det verkar finnas snö i Stöde) och på kvällen var det nyårsmiddag med Fias föräldrar och senare så klart var det laddat med raketer och grejor! Synd bara att raketerna inte räcker så himla länge, sa Erik. =) Men nöjd och glad kom han hem till mamma på på onsdagen!
Annars just nu: Längtan tillbaka till skolan och kompisarna är stor!
