söndag, februari 18, 2007

Snart Sportlov!

Veckorna flyger iväg, snart är det dags för sportlov! Funderar på att ta några dagars semester under sportlovsveckan, så Erik och jag kan hitta på något kul, kanske åka iväg till Sidsjön för lite pulkaåkning och så lite badning den andra dagen.
Vädret får dock gärna bli liiite varmare, just nu är det rätt kallt sisådär -15 grader. Jag skulle gärna föredra -5 grader istället... Skulle vara mycket roligare att hitta på saker då.

Erik har avverkat ytterligare en träning med Kuben och intresset verkar hålla i sig. De nya benskydden och strumporna funkade perfekt och Öja köpte en innebandy-klubba till Erik i veckan och det var ju stor lycka att få testa den på träning! Jag har tagit promenader medan Erik tränar, man får passa på! =)

I tisdags var det Lilla Vasaloppet i schemat för Erik. Det var skoj, medalj, saft och varm nyponsoppa fick alla barnen efter loppet. På fredag är det dags igen, denna gång på Stockviks Skidstadion. Så det har varit väldigt sportigt denna vecka!

Annars just nu: Vi funderar på att byta rum med varandra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att se att du åkt Vasaloppet Erik. Jag blev så inspirerad av dig, att jag själv provade på Vasaloppet förra helgen. Det var kul. Precis som du, så drack även jag en massa blåbärssoppa! Kanske vi kan åka Vasaloppet tillsammans nån gång du och jag om du vill! Det skulle jag tycka var jätteroligt! Imorgon kommer jag och kör en stor och bred säng till ditt rum på släpvagnen. Vi ses då!