onsdag, juni 20, 2007

6-4!!!

Vinst med 6-4, det blev resultatet när Erik spelade sin allra första fotbollsmatch och Kuben IF mötte IFK Sundsvall på hemmaplan! Killarna spelade en match på 2 x 15 minuter och Erik började i mål i första halvleken. Många fina räddningar blev det och endast en boll hamnade i nätet.

Andra halvleken var Erik utespelare och var såååå nära att göra ett mål! Fantastiskt fint spel av killarna, på plan var det fyra mot fyra + målvakterna och så bytte man spelare varje tredje minut. Avbytarna ropade Kuben-ramsor och hejade fram de som spelade och vi vuxna ropade och klappade händer som om det var Sverige-Rumänien 1994. =) Och superroligt var det, tyckte alla killarna!

Efteråt tackades det för matchen, lagen tog varandra i hand och sedan fick alla en valförtjänt glass! Nu ser vi framemot höstträningen som börjar i augusti, fortfarande utomhus och Ånäscupen som går av stapeln den 25 augusti. Efter det ser vi framemot Kubendagen den 1/9 då killarna spelar ny match mot IFK Sundsvall. Se till att vara på plats och heja på våra duktiga killar! =)

Just nu: Snart börjar sommarlovet på rikigt! 1/7 till 7/8 fritidsfritt!

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

GOTT NYTT ÅR

Hamnade på din sida av en slump och läser att du är från Sundsvall.Det är vi med

Passar på o säga Välkommen till min blogg du med

Kramis

""" Supermamsen#