söndag, juni 17, 2007

7 år!

Så var den äntligen här den stora födelsedagen! På fredagmorgon blev det paketöppning innan skolan och på kvällen firades det hos pappa. Erik fick ett eget fiskespö och ett par nya gummistövlar av pappa och Fia, perfekt till sommaren!

Det stora kalaset firades på söndagen. Erik bjöd in 15 kompisar och jag bjöd in alla vuxna också samtidigt. Helena och Tuva kom liksom gudmor Elena, Tommy och Engla. Marris och Sebbe kom också, det var jättekul! Jag hade också hyrt in två partytanter Mona och Sandra som höll i alla lekarna. =) Vi hade lånat vår festlokal och hade tur med vädret så kalaset kunde firas utomhus. Först på programmet var Motorcykel-stafett då man skulle ta på sig en mössa och halsduk och köra motorcykel med en galge. Sedan var det säckhoppning och vi avslutade lekarna med en storkastrull med makaronsörja där man skulle känna vad som var gömt i botten. Sedan fikade vi glass, kakor och saft ute i solen innan det blev dags för fiskedamm. Det var ett lyckat kalas, Erik var supernöjd!

Lite senare kom Mummi, Öja, Jari och Christine med presenter och även gudmor Helen kom lite senare och firade 7-åringen! Erik fick bl a en stor radiosryrd motorbåt, Foppa-tofflor och skolblock och klistermärken, så att han kan börja öva att skriva! Han började direkt och ritade och skrev flitigt i blocket. =) Det var som alltid svårt att förstå att tiden bara springer iväg och att Erik redan är sju år... till hösten blir han en etta-gluttare! Min lilla kille! =)

Just nu: Längtan efter sommarlov är stor! Må det bli varmt och soligt badväder!

Inga kommentarer: