söndag, juni 17, 2007

Skolavslutning!


Dags för den allra förtsa skolavslutningen! Torsdagen den 7 juni kl. 09.00 var det dags för Eriks skolavslutning. Vi for till Skönsmos kyrka tillsammas med Suzzie, Örjan och Saga. Mormor kunde inte komma trots allt för hon har ju lyckats bryta benet. Våra små var så fina! Både prästen och rektorn för skolan höll ett tal sedan var det dags för barnen att sjunga. Det var många inövade sånger och det lät så himla fint, så man blev nästan lite tårögd... =) Barnen klarade allt jättefint tillsammans med musikläraren och efteråt samlades förskoleklassen på gräsmattan och tackade Annelie och Lollo för det gågna året. Erik kramade båda två och önskade glad sommar, trots att det snart skulle ses på fritids i alla fall. =)

Efter kyrkan träffade vi Anna, Nisse och Kalle som var på in i kyrkan för att titta på Mys och Matildas avslutning. Vi for vidare till Suzzie, Örjan och Saga för att äta lite blåbärstårta och fira våra duktiga ungar tillsammans med Sagas mormor och Bosse. Och snart kom även Linda, Mattias och Tilde från deras skolavslutning och vi fick smaka på en god jordgubbstårta också! Vädret var klarblå himmel med stekhet sol, så det var bara att blåsa upp poolen och kasta i barnen i vattnet. Det badades länge och väl och vi avslutade dagen med att grilla goda hamburgare. MUMS!

Inga kommentarer: