lördag, januari 13, 2007

Äntligen snö & bio!

Inatt har det äntligen snöat!! Efter en snölös och tråkig vinter vaknade vi äntligen till vitt snötäcke! Dock var det bara några centimeter och med tanke plus-graderna lär den inte ligga kvar länge men några pulka-åk hann Erik med idag i alla fall. Helt sjukt att tänka på att Erik tog ut cykeln för nån vecka sedan, cykla i december... snacka om klimatet verkligen håller på att ändra sig. =(

Senare på eftermiddagen åkte vi på bio, vi fick ju båda biobiljetter i julklapp av Tuva med familj. Vi såg Boog & Elliot, som handlade om en tam grizzlybjörn och hans hjort-kompis Elliot. Det är fortafarande liiite långt att sitta och titta på en film i en och halv timme, lite myror i brallan var det, men vi satt kvar hela filmen i alla fall. Efter bion for vi till Tuva och lämnade en Barbapapa-film till henne. Hon verkar gilla Barba för tillfället! =) Erik, Tuva och Håkan hann med att köra lite radiostyrd bil innan vi styrde den riktiga bilen hemåt och för lite middag.

På tal om middag ska vi till mormor på middag imorgon och då får vi träffa morbror Jaris nya tjej Christine för första gången. Erik har en del frågor, bl a vem som frågade om lov när de blev tillsammans... =) Mer om de frågorna och framförallt svaren imorgon!

Annars just nu: Nya framtänder, Transformers, Bolibompa

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag vet en till som har en massa frågor och funderingar om lillebrosans nya flickvän...Ibland kan det ju vara bra att ha en frågvis liten kille som ställer alla frågor du själv vill ha svar på...hehe :-) Kul med denna nya blogg! Snygg och ren, som alltid när du är i farten! Lycka till med bloggandet!