måndag, februari 05, 2007

Äntligen fotboll!

Förra tisdagen var det äntligen dags! Säsongstart för fotbollen! Erik har tjatat länge nu att han vill börja spela fotboll i Kuben och nu var det äntligen dags att köra igång. Trevlig överraskning fick vi också när vi insåg att det var Christians mamma som var ledare för denna grupp. Erik och Christian har inte setts sen dagis och nu var de otroligt glada över att se varandra. Så nästa på köplistan är benskydd, nya shorts och en innebandyklubba. För det spelas nämligen också på träningarna. Varje tisdag kl 18-19 håller träningen på. Mamman får väl passa på att ta nyttiga promenader under tiden! =) Hoppas att Erik orkar fortsätta med detta, det vore kul och nyttigt för honom att ha en sport att utöva!

I helgen var Erik hos sin pappa och de hälsade på farfar Kalle. En tur med skotern i skogen fick Erik vara med om, det var superkul och fort gick det! Till helgen blir det en tur till Mommos och Öjas stuga, där vi ska fira Mommo som fyller år på torsdag. Det ska bli kul, det blir nog några åk med snowracern skulle jag tro!
Och förresten... vi har köpt en ny digitalkamera, då blir det nog roligare bilder här också!

Annars just nu: Hoppas vi att de inte stoppar in en småbarns-avdelning till Eriks skola, samtidigt som de minskar personal med 1,5 lärare. Varför måste politiker alltid sparar pengar på barnens bekostnad???

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Erik att du vill spela med Kuben....vi ska komma och heja på dej till sommaren!